~Siapa aku?..Aku hambaNYA...~

My photo
aku hanyalah hambaNYA yg dalam perjalanan rohku di dunia yg fana ini dalam tujuan yg satu..BERIBADAH padaNya..aku tidak tahu kapan masanya..moga suhuf qalbi ini bermanfaat utk rohku & dinilai dicc ALLAH...AMIN...

~Ahlan Wasahlan..Ukhuwwah Abadan Abada~

"Ukhuwwah i2 bukan terletak pada kerapnya pertemuan..tapi pada kerapnya ingatan kita pada sahabat dalam doa"

Followers

Sunday, December 4, 2011

~G.H.T.....MY NeW LiFe..~

"Masih segar di ingatan aku...suatu pagi...hampir sebulan yang lalu.Selepas menyelesaikan kerja2 umah...dengan kepala yang sedikit berdenyut..aku mencapai handsetku yang semalaman di"OFF"( mmg tabiat suke off nset bila xde battery & ade kije (nk fokus la bagaiii)..malas nk charge....heee.ape la kan....:)
Tertera di skrin bbrapa misscall list dri sahabat2 ku...& berbelas2 mesej UNREAD,MMS MAXIS pun adew..adeiii,wat full memory je kan..:p...dalam malas aku buka satu-persatu mcj2 tuh...takut gak lu ade mcj urgent yg perlu direply segera..hu3.(rasa bersalah mula menerpa)..tersengih sorang2 bile mengingat bebelan sahabat karibku "Ain,handset tuh lepa manow heh,berjanggut tggu reply..??Bla..bla..bla...haha."..tibe2 mataku tertancap ke satu nombor di misscall list..***-*******...

Pelik.Aneh.Hairan.
"Aik?Awat tbe2 je pagi2 call..mesti penting nih..xpernah2 pun.2x plak tuh..."

Aku dail balik..(misscall je la..haha..)...
Tak lama kemudian handset aku "menyanyi"..
Makanya..Disitulah aku pun diberitahu tentang

"GERBANG HIKMAH TRAINING"

setelah di terangkan objektif,jalan dakwah yang mahu direalisasikan serta siapa figure2 yang bakal bergerak bersamaku nanti...timbul satu keyakinan dalam diri aku untuk terus menerima pelawaan untuk menjadi salah seorang dari 6 tonggak utama syarikat.

Berkali2 jugak sahabat tersebut bertanya akan "keseriusanku" untuk menerima pelawaan tersebut..

Mungkin drastik sangat persetujuan yang aku buat sehingga membuatkn dia bimbang aku tidak berfikir panjang akan sebarang risiko yg bakal ku tempuhi nnti sementelah lagi disaat kami masih bergelar "student"...

sekali lagi aku mengiyakan..

Bagi aku nak buat perkara baik apatah lagi secara "BERJEMAAH" tidak perlu difikir lama-lama...


"Btol..setuju je..perkara baik..xde hal laa..insyaALLAH saya akan wat terbaik..Saya cuba.."




Aku fikirkan inilah aset aku untuk terus "memberi" dalam kehidupan ini..even aku xdelah sehebat mereka..seGAH mereka...sekreatif mereka...tapi aku ingin mencuba ke arah itu walaupun harga sebuah kebebasan terpaksa aku korbankan dan usahakan..masa juga harus aku peruntuk semata-mata utknya nanti..apatah lagi khabarnya jika ada rezeki...syarikat ini akan kami sama2 usahakan sampai ke AKHIR HAYAT..hingga anak cucu la owg katakan..aku selalu ingatkan pada diri aku ni....

"Ain,jika kita mengharapkan sesuatu yang besar..PENGORBANAN ke arahnya juga mestilah besar..langkahan pertama jua harus lebih luas menjangkaui yang biasa..."

Satu keluhan dilepaskan..aku tidak pernah menyesali keputusanku even dalam menongkah  permulaannya juga ku sudah dapat merasakan ada saje halangan yang menjengah..

"Nak jadik trainer, diri kena la ditrain dlue...terima je semua..telan je semua...sbb pengalaman kita 2 akan jdi "guru" pd diri dan manetw kita ade "solusi' pd msalh owg lain nnti kan??"...^___^.....

Keserasian kami pula mungkin menjdi salah satu faktornya.Ukhwah yang dibina terasa amatlh manis sekali.Siapa tahu kami yang berlatar belakang yg berbeza-beza,negeri pun ade yg beda(Klate & Kedah BERGABUNG),tapi FIKRAH yang sama menyatukan kami.Mungkin jugak kisah suka duka diri masing2 dalam mencari HIKMAH sebuah kehidupan membawa kami menyusuri satu gerbang bersama  di atas satu landasan yang juga sama bernama
"GERBANG HIKMAH TRAINING"..^__^..

Apatah lagi memori yang sukar dilupakan apabila kami berbicara mengenai perancangan syarikat di hadapan lautan yang luas mata memandang,hujan renyai-renyai mengiringi.Resolusi demi perancangan dibuat..tapi timbul jugak satu ketakutan dlm benak hati.Mungkin sudah terbiasa dengan pengalaman2ku sebelum ini dlm merangka sebuah perjalanan sebuah organisasi..

Sebab kita hanya mampu merancang..ALLAH yang menentukannya...

"Kubmbangi jika ia hnyalah skdr black n white je,pengaplikasian dlm dunia realitnya xde..Dalam hati x henti2 berdoa agar setiap perancangan kami berjalan lancar bkn sekadar sepuitis kata2.. malah diredhaiNYA..dan jika kami diuji..kami akan segera mencari HIKMAHnya..amin...."

Penerangan sahabat/iah semakin meyakinkan.Segera ku usir hsutan2 tuh jauh2.Dilarikan oleh ombak2 yang mengganas.Digulung-gulung lalu dihempaskn sekuat-kuatnya ke tebing pantai.Sama juga dengan hembusan nafas yang tidak akan mengitar hembusan yang sama.

Biasalah,hakikatnya perkara baik mmg susah nk wat...ade je gangguan.Aku tidak mampu menahan sebak bila menghayati bait2 doa diketuai seorang sahabat sebagaimenandakan bermulanya permulaaan syarikat kami di suatu petang itu..bunyi ombak semakin mensayukan hatiku,terbayang halangan,cabaran yang bakal ditempuhi,tidak kurang juga pahit manis yg bakal dikecapi.Iya bukan semudah meng"edit profile di Fb dengan menyatakan'worked as....at GHT.."or meletakkan badge di blog utk tatapan followers tapi lebih dari itu.



"JATUH BANGUN BERSAMA"
..GHT..kami langkahi langkahan pertama ini dengan lafaz Bismillah..moga berkat mendahului...HIKMAH menyusuli...:)...
~FASA BARU HIDUPKU.~


Apabila ditanya.."Mengapa aku yg dipilih bukan dia??".Mereka pun tiada jawapan.Sebab mereka pun dipilih juga.Oleh ALLAH s.w.t..


Akhirnya kami bergabung juga keranaNYA.....^____^..




***********************************************************





~at home  at 4.49 pm~
ikhlas minni...

mood:happy sbb abah cakap nk makan sate...hehehe....
~Nik Nurul Ain Bt Nik Azmi~




No comments:

Post a Comment

~AKU CINTA ALLAH~