~Siapa aku?..Aku hambaNYA...~

My photo
aku hanyalah hambaNYA yg dalam perjalanan rohku di dunia yg fana ini dalam tujuan yg satu..BERIBADAH padaNya..aku tidak tahu kapan masanya..moga suhuf qalbi ini bermanfaat utk rohku & dinilai dicc ALLAH...AMIN...

~Ahlan Wasahlan..Ukhuwwah Abadan Abada~

"Ukhuwwah i2 bukan terletak pada kerapnya pertemuan..tapi pada kerapnya ingatan kita pada sahabat dalam doa"

Followers

Sunday, November 13, 2011

~Tiada Niat ku Bohongi engkau,Wahai HATi..~

~MONOLOG SANG HATI....^_________^ ~

Salamullah kpd sume yang sudi meluangkan masa n nyawa serta sisa hidup yang dipinjamkan Tuhan untuk menatap suhuf usangku yang semakin “berhabuk” nih..sama jua dengan hatiku yang masih menunggu semangatnya untuk bangun kembali..

Biarkan hatiku beradu..biarkan dia sendiri dengan perasaannya..aku tahu engkau penat menahan sabar,kesakitan yang membelasahmu setiap detik,monolog2  hati yg menderamu saban hari…siapalah dirimu utk menghalau keresahan itu…sudahlah..aku biarkan air mata ini jujur denganmu wahai hati…aku lepaskan sedu sedan ini kerana aku tidak mampu lagi menipu ia lagi…kerana aku sendiri pun tidak mampu lagi berdiri jika tidak berpaut pada huluran kasihMU ya Rabb…dalam diam,aku hanya mampu mendengar hati ini bermonolog sendirian..’Ain,kenapa aku selalu diuji dengan kesakitan dan kehilangan?”’Bleyh aku tanya,kenapa susah cngat ek nak setel masalah2 aku..ade je mende yang jadik,mcti jdi complicated..aku penat taw x…”..”Adakah aku kena btol2 down dlue baru Allah bagi apa aku nak ek?Aku x  nak sedih gila cm ni..siksa..hu3”Kalau nak kira,ade agy owg yang lebih x bernasib baik dr aku..tpi nape cam xde halangan je dlm idup dorang?Relek je aku tgk..”Ain.aku bkn pe..aku x nak paksa2 owg phm aku..tapi…hmmm….”….

Hati…sudahlah..jgn la tanya aku lagi..sedih aku taw x?..hu3…aku pun penat gak nak pk..aku tak nak sedih2 bagaii..tapi bila kau cam 2..aku jadi sebak cngat2..mataku berkaca2..aku jadi nak nangis..sebab aku pun sedih..aku x mintak pun semua tuh..hati..kau yang sakit,aku lagiiiiiiiiiiiii la sakit!!!...hu3….


Aku xde jawapan la..hmmm…tapi aku ade dgr la owg cakap kalau Allah sayang kat ssorang hamba DIA tu kan,DIA akan sentuh kat “tmpt”ni dlue first2..kalau DIA cinta kat ssorng kt ctu dlue CINTANYA smpai…nak taw kat manew??Kalau aku cakap ni..janji tak nak nangis dah ek?..Kalau x leh janji pun,cube pun ok..janji try ek...jgn terkejut lu aku gtw…tempat tu kat kau la “HATI”…


Mybe kau kata”Ain,aku tahu..aku selalu dgr owg ckp mcm 2…kdg2 aku ase termotivate arr..tapi sometimes aku sedih cngatttttttttt…sbb aku manusia kan…x salah aku nangis kan..sbb Nabi pun nangis bile die sedih..igt x masa anak baginda meninggal,Nabi nangis smpy jatuh air mata kat pipi jenazah anak baginda….aku ni lagiii la..manusia biasa..biasa sebiasa biasanya lebih dari sekadar biasa…lu nk ikut kasta,aku lah paling bawah,Ain..hu3…Aku taw kau banyak kali pujuk aku dengan sabar,aku nmpak kau cuba nak lupekan tapi kau x leh tipu aku…”HATI” kau…”…

Pesanan dari sekeping “HATI” yg minta dijaga,diubati…



“Ain,kau nak tahu somethim x?Kdg2..ALLAH uji kita tepat di hati sbb nak kita menangis..sbb kalau byk ketawa aku akan jdik keras,x terdaya agy x nangis,x tersentuh agy dngn ayat2NYA..ALLAH panah hati kau dengan kelemahanmu yang paling kau sayangi..mybe ia melebihi perhatianmu,kasihmu,peruntukan masamu padaNYA..igt ALLAH itu maha cemburu…xpe..menangislah sayang…ALLAH ade di sana melihatmu menangis smbil menuntun langkah kembali kpdNYA..kayuh langkahmu sederas mungkin..kau akn temuiNYA di penghujung jalan..ALLAH menunggumu..ayuh sayang..kuat..syhhh..jgn kesat air matamu..jgn ego..biarkn ia mengalir…ALLAH x pernah menafikan fitrah hambaNYA..moga dirimu tercalon sebagai salah seorang bidadari syurgaNYA…amin…aku akan bertahan untukmu…kita sama2 berubah ye..”


~Salam Muhasabah Wat Insan Bernama.....


......Nik Nurul Ain Bt.Nik Azmi.....
....Bila Hati Bermonolog..Siapa Aku Untuk Menafikan....

At Home,Wifh My ThREE lIttle "ChildRen"


"Anis,Nani.& Dik ya"



"JOM JADIK SOLEHAH!!!"


 *************************************************


2 comments:

  1. Sedey kot baca sini..:( muhasabah ye..

    ReplyDelete
  2. huhuhu...hati yang lembut,akan mudah tersentuh dgn ape2 sahaja yang mengingatknnya padaNYA...tahniah2...muhasabah...

    ReplyDelete

~AKU CINTA ALLAH~