~Siapa aku?..Aku hambaNYA...~

My photo
aku hanyalah hambaNYA yg dalam perjalanan rohku di dunia yg fana ini dalam tujuan yg satu..BERIBADAH padaNya..aku tidak tahu kapan masanya..moga suhuf qalbi ini bermanfaat utk rohku & dinilai dicc ALLAH...AMIN...

~Ahlan Wasahlan..Ukhuwwah Abadan Abada~

"Ukhuwwah i2 bukan terletak pada kerapnya pertemuan..tapi pada kerapnya ingatan kita pada sahabat dalam doa"

Followers

Sunday, November 13, 2011

~Tuhan..Aku Mengakui Khilafku..Pandanglah aku..plezzzz....!!!~

Bismillahirrahmannirrahim…

ALLAH…aku hambaMU yang bersalut dosa…najis noda membusuk padaku ini…hatiku kotor dengan kelodak maksiat padaMU

Aku hamba derhaka….Aku hamba yang munafik…Aku hamba yang tak sedar diri….
Entah mahu atau tidak ENGKAU melihatku…

Rabb…aku lemah…aku hina….aku tidak berdaya…aku kalah dengan duniaMU….
Terlalu indah dunia itu buatku Rabb

Bukan aku tidak mencuba bermujahadah…bukan aku tidak cuba bertahan…bukan aku tidak cuba
melawan….tapi aku selalu kalah...hatta dengan nafsu sendiri..

ALLAH…aku tidak mahu masa  ini berlalu sebegitu saja…bak angin yang berhembus…masakan bisa berpatah balik…

Aku cuba menundukkan diriku…tapi hati yang sudah liat dengan noda ini sungguh liat untuk dijinakkan…air mata jua sudah sukar untuk dititiskan…hati ini mungkin sudah tepu dengan dosa..hingga tidak bergetar lagi bila menyebut namaMU

Hijab antara aku denganMU jua semakin menebal….hingga tiada liang-liang yang bisaku celahi untuk mencari cahayaMU RABB..kelam..gelap…

Tidak akan berkumpul dua cinta dalam satu hati…muka tembok ini selalu meletakkan cinta murahan di kelongsong hati yang hakikatnya milikMU…..

Kesibukan dunia melarikan aku lebih jauh dariMU..aku cuba mengejarMU kembali tapi pantas aku diragut sang nafsu yang minta dipenuhi kehendaknya….

Aku cuba mempertahankan ketenangan hati yang dulu aku genggam sebagai azimat cintaku denganMU…tapi ianya hilang dipersimpangan hidup…aku jua seakan rela berjalan seakan mayat hidup tanpa pedoman…..apa nak jadi dengan diriku ini Rabb….Astagfirullah……

Aku tak mahu jatuh lagi…aku tak nak kalah lagi..aku seksa Rabb..aku sedih..aku tak sanggup lagi..peritnya berjauhan denganMU…tiada makna hidup ini ku rasakan…tapi….

Jika ujian itu mampu membuatkan aku terus bertaut selama-lamanya denganMu..berdampingan seeratnya denganMU…aku rela ujian ini bagiku selamanya….kerana itulah wasilah untukku kembali padaMU…aku rela..aku sanggup Rabb

Sakit ini akanku telan walaupun pahit…air mata ini akanku pujuk dari terus menitis..sabar akan ku terus bertahan…kutukan aku tak peduli…persetankan pandangan manusia...cacian insan akan ku mamah sebagai manisan…duka akan ku tukar dengan senyuman...hatta dibuang manusia…aku masih ada ENGKAU…jangan tinggalkan aku lagi ALLAH

RABB…sifat PENGAMPUNMU itu membuatkan aku terduduk malu..membuatkan aku tersedan sedu menahan sebak…menempelak diriku yang selalu ingkar,ENGKAU tidak pernah melupai aku walau sesaat..pintu taubatMU tidak pernah tertutup untuk hambaMU..wallahi…tiada lagi nikmatMU yang bisa aku dustakan…maafi aku…ampuni aku…ALLAH.…!!!!

Terima kasih ALLAH…ALHAMDULILLAH…..kalimah yang semakin hilang dari tuturku terluah jua…

ALLAH…masih mahukah ENGKAU menatap wajahku…pendusta…penoda….pendosa…?????

“Sahabat,ketahuilah tatkala dirimu mengangkat tangan untuk berdoa pada ALLAH..sesungguhnya DIA sedang menunggu untuk mengabulkan doamu itu & ALLAH itu amat malu untuk membiarkan hambaNYA berdoa tanpa DIA mengabulkanNYA…”


 Subhanallah….

"Aku ingin cinta insan yang mencintaiMU...."



~izinkan aku mencari cintaNYA dulu baru aku  mampu mencintaimu insan,Biarkan aku sendiri.....~
~Aku tahu aku salah Rabb,aku tahu aku derhaka,aku tahu aku mungkir janji,tapi tak salahkan aku kembali lagi wat kesekian kalinya...aku mintak ampun...~

~Izinkan aku kembali,aku rindu padaMU,aku ingin mendakap cintaMU seerat2nya....~



~Nik Nurul Ain Bt Nik Azmi,lonely at home,miss HIM..~
14/11/2011

12.32...Done!!~
Moga redha ALLAH mendahului....~

No comments:

Post a Comment

~AKU CINTA ALLAH~