~Siapa aku?..Aku hambaNYA...~

My photo
aku hanyalah hambaNYA yg dalam perjalanan rohku di dunia yg fana ini dalam tujuan yg satu..BERIBADAH padaNya..aku tidak tahu kapan masanya..moga suhuf qalbi ini bermanfaat utk rohku & dinilai dicc ALLAH...AMIN...

~Ahlan Wasahlan..Ukhuwwah Abadan Abada~

"Ukhuwwah i2 bukan terletak pada kerapnya pertemuan..tapi pada kerapnya ingatan kita pada sahabat dalam doa"

Followers

Sunday, March 6, 2011

~Sampai bila la aku nak macam ni....~

"...AMANAH...jgn dipersoalkan kenapa aku dipilih..
tapi...pilihlah 2k bersyukur..kerana kita pilihan
ALLAH..S.W.T.."
                                                                             
"Moga suatu hari nnti bulan purnama akan bersinar
terang...& Khilafah Islamiah akan tercapai..."

"Jangan takut mengaku Islam...& zahirkan keislaman kita..
ISLAM leads changes..."


    Sejak ade blog ni kan...ase sume yang aku ase nak citer je dalam blog..tapi cepat je otak aku ni hntar impulse,,"aien..ingat balik niat kau nak wat blog bukan nak tulis diary..or luahan hati semata2..tapi.."blom sempat sme kod2 otak yg aku terima dbce..aku mula mengerti...sumenye aku niatkan kerana ALLAH..kite hidup ni kan...satu je AIM nyer...BERIBADAH KEPADANYA..kite jgn la sempitkan skop dakwah kn..?even kite juzz gerakkan otot2 mulut kite nak senyum kat owg pom dah dikire ibadah...moga2 perkongsianku dlm suhuf ini even satu perkataan pom dinilai sbgai ibadah dccNYA..amin ya rabbal alamin...:)

Ntah kenapa aku ase tergerak hati nak citer sal ape yg aku ase skunk..jgn  salah paham ea..ni bukan sal cintan2..hu3...ni tentang KEKAGUMAN aku pada sahabat-sahabiahku sendiri...mereka memang hebat..ilmu mereka tinggi..fikrahnye jelas...akhlak dioram plak terjaga....suke la aku tgk muamalat dioram..bicara2 dioram plak penuh ngn hikmah & ilmu...even borak2 kosong dlm dorm..dlm FB.n kat mne2 lah bumi ALLAH ni...sempat agy dioram selit2 tazkirah secara x langsung yg kadang2 membuatkan aku terdiam dari ketawa yang berdekah2..kadang2 aku sebak..tidak ku nafikan..aku juga pernah menangis kerana cukup tersentuh...pastu citer plak  bab sirah Nabi n para sahabat plak..lagi membuatkan aku takjub n kagum...satu-persatu ilmu yg keluar dari bibir mereka sedetailnye membuatkan aku rebah..malu...sebak..memikirkan diri yg serba kejahilan..ase macam xlayak je jadik kawan dioram..tapi aku cube tepis bisikan2 tuh..klu aku x bersahabat ngn kawn2 yg baik..sampai bile aku di takuk lama??sampai bile aku nak tunnggu owg suap je ilmu 2??hu3..kondisi ni benar2 membuatkan aku muhasabah balik..mendetikkan hati aku 2k membuka kembali suhuf2 buka nota time tazkirah ustaz2 n usrah kat maahad dlue.ku ambil buku2 ilmiah pemberian rakan2 yg masih baru..,xtersentuh dek kesibukan aku mengejar perkara lain yg xpenting.buku2 sirah & manhaj perjuangan cube 2k aku selami..sahabat..berikan aku waktu...aku juga pingin menjadi seperti kalian...

Mungkin persepsi aku silap dlue..aku seakan2 mahu memisahkan diri dari sume perkara yg melibatkan politik,,tapi..skunk..aku da paham..politik i2 xkotor cume mungkin owg yg dlm politik i2 sendri yg mengotorkannya..klu politik i2 kotor..kenapa Nabi pom amalkan politik dlm pemerintahannya??syukur..skunk..aku da mula  paham..tq kpd shbt2 yg selama ini yg cbe memahamkan aku hakikat sbnar perjuangan..masuk agy bab siasah ni plak...tnye je la dioram sal poltik kat Malaysia...xpom yg oversea...sme news yg latest2..xyah beli paper..juz tnye dioram..huhh...aku salute ahh..kalian mmg insan yg mengagumkan....takbir!!!

"...moral of da story is..."

"Koram dah ajar aku satu bende..dakwah i2 lebih berkesan dari segi perbuatan compared 2 lisan...yg kedua lak,ilmu i2 lah yg meninggikan martabat kite & membezakan kefahaman kite...third,orang yang berilmu ni dia lebih kenal & rapat ngan ALLAH...bila dah macam tuh...bukan sahaja CINTA ALLAH yang  dia dapat..kasih sayang manusia pom berbondong2 datang tnpa die  sangka2 kan.:).."

"...Andai TIADA CINTA insan untukmu,,jgn sedih n risau..CINTAILAH ALLAH..nescaya disediakan kepadamu pemilik CINTA yang masih tersisa dihatimu  selepas CINTA ALLAH & RASUL,para auliya',nabi2,ibu bapa...pemilik yg terbaek!!!PILIHAN ALLAH...."

YA ALLAH...andai ini yg kau takdirkan utk aku...n sahabat2 yg lain..menjadi  mata rantai perjuangan agamaMU..akan ku cube sedaya upaya...even aku ase x mampu....jauhkan aku dari segala fitnah...mudahkanlah urusan kami YA ALLAH...:)


<dArI iNsAn yAnG SeRbA KeDhoIfAn N CuBE mEmBeTuLkAn kEKhIlAfAn DiRi>

IkHlAs MiNnI...

aIeN_AzMiEEy.....
    

2 comments:

  1. setiap manusia ada kelebihan dan kekerungan.. xsemestinya yang berfikrah jelas, pengetahuan yang tinggi mampu beristiqamah.. biar slow2 asalkan kita dapat beristiqamah dengan yang sedikit tu..itu lagi terbaik.. daripada pengetahuan yang banyak tapi sikit amal xistiqamah... jangan memberi tekanan kepada diri sehingga diri merasa lemah.. sebab disebalik kelemahan itu lah syaitan bertepuk tangan...

    ReplyDelete
  2. astagfirullah..kadang2 ku mengerti diri ini perlu tekanan utk bangkit..thnks 4 da advice..sngt bergune..syukran shbt,,,

    ReplyDelete

~AKU CINTA ALLAH~