~Siapa aku?..Aku hambaNYA...~

My photo
aku hanyalah hambaNYA yg dalam perjalanan rohku di dunia yg fana ini dalam tujuan yg satu..BERIBADAH padaNya..aku tidak tahu kapan masanya..moga suhuf qalbi ini bermanfaat utk rohku & dinilai dicc ALLAH...AMIN...

~Ahlan Wasahlan..Ukhuwwah Abadan Abada~

"Ukhuwwah i2 bukan terletak pada kerapnya pertemuan..tapi pada kerapnya ingatan kita pada sahabat dalam doa"

Followers

Sunday, March 13, 2011

Xsalah kan klu aku minat..*&@##$$$,,kan???

Hehe,,,macam klise je tajuk ni kan...saje je nk wat kontroversi cket....kdg2 mood aku nakal cket..hurmm...actually aku nak kongsi ngn koram somethim yg maybe korang x tahu tentang aku nih..aku ni macam korang gak...maybe ade certain2 mende yg aku minat n "addicted" cket..klu terkejut 2 maaf la ek..x sangka???hahaha...x sangka 2 selalu berlaku dalam hidup kite..so,normal lah tuh...^0o^...

Actually,aku ni kaki bola gak...tapi xde la addicted cngat..da lame dah..since primary skull agy..klu tyme World Cup mcti follow punyer..if x tgk pom...ade reporter yg x bertauliah kat umah merangkap adik2 laki aku yg memang gila bola ade..dioram citer pom dah macam Hasbullah Awang..pengulas bola tuh..penuh ngn ekspresi...sonok dgar..lme-kelamaan minat 2 bertambah..lasi"aman(lebih2 dlm bhse arab...)..bila Red Warriors tbe2 je naik namenyer..dlue aku igt lagi..Kelantan ni psukan belasahan je..ngn TNB pom leyy kalah..huhuhu..skunk cayalah..2 barulah ore klate..(sorry..assabiah la plak..hehehe)...dioram(2 hero kat umah aku tulah..my lovely bro..).. la yg "taarufkan"aku dgn bintang2 bola ni,,x kesah la kat M"sia or kelab Inggeris ke kan..ramai gak yg aku knal...dari zmn Beckham agy..( xyah la pk sal masalah peribadi die ek,,,kite ngh cakap psl bola nih..:P)sampai la Cristiano,Rooney,Vidic dll...haa..satu agy adik2 aku ni MU fans...so,sbb tulah player  yg aku list xdi mostly MU player....hehehe....abah aku pom selain jadi cikgu disiplin kat skull tapi merangkap coach bola skul..hehehe..xheran la lu abah aku selalu gak bwk 2 heronya i2 g tgk RED WARRIORS men live kat stadium..mmg sweet ah..pakai  baju merah sumenyer....comeiii..klu final klate vs spe2 kan live kat tv..satu fmliy riuh..berkampung dpn tv....umi aku pom "support" n join "skali" gak,,teringat lak aku...abah aku ade wat lawak.."kak,kalu ado anugerah penyokong terbaik...mesti bulih ko umi...semangat nyoo la.."..satu fmiliy gelak geli hati....bkn stakat macth je tgk...hatta.mase  gift giving pom sme terlentang dpn tv agi...sonok..sweet moment larrr....:)

so,bagi aku PEREMPUAN pom x salah minat bola..x pelik pom...xde bezanyer..bola 2 bley rapatkan ukhwah antra adik2 n fmliy..pastu bley menyatukan ummat..!!!yela..sbb mase match bola..boley je yg lain fahaman politik bersatu hati..ddk sebelah menyebelah dlm stadium...same2 bersorak....???..mcm 2 la yg kite nak kan..thats why i love football...kwang4..^o0^


Satu agy yg korang x thu...hehehe...sejak mai UIA ni..aku jadik minat kat SUJU..or SUPER JUNIOR..hehehe...mybe ade yg pandai sinis or x suke..xkesah la..aku adalah aku...selagi aku ase ape yg aku wat x salah dlm Islam...aku x kesah ape owg kata..kite xkan jadi diri sendri sampy bila2 klu dok asyik pk impression owg kat kite...hidup pom xtenang...resah je..pk la pandangan ALLAH...ncehat ni 2k aku gak aw..:)...ni gara2 dormmates2 aku la yg minat cngat2 KOREA..sampy aku yg "innocent"ni pom x terkecuali gak..tapi..xdela smpy ADDICTED....juzz suke ngn cara dioram menari..mmg lawa...same je rentaknyer...suara pom leyy tahan...pastu rncngn realiti dioram pom byk input yg bergune..sbb nme shows 2 Explore Human Body..byk experimnt dlm 2 yg sblom ni kite x tahu cntohnyer klu kite letak tgn ramai2 ats kepala kwn kite n cakap.."ringan..ringan..ringan3..)..pastu kite angkat die ngn satu tgn je..i"allah jadik ringan cngat..i2 lah mind power kn..?...pastu ade gak yg kitaoram wat "practical"dlm bilik...cius..berkesan ..!!!..hehehe...(sbb xde plak penaja 2 ckp..jgn cube aksi ni kat umah.hahaha...) .klu malam holiday..lepas da solat jemaah  n etc..kitaorang wat movies show ala-ala panggung wayang g2...tutup lampu..pastu psg citer..ikut ah citer pe pom..Jepun..Western..Melayu ke..sumenyer kitaoram tgk..citer hantu pom kitaoram layan...hehehe...(teringat lak suasana tyme 2..sume tutup mata n berpeluk..sound je lebih..bsela owg pompuan kan..heee)..tapi ..salahkah aku mengagumi anugerah ALLAH pade bakat n kebolehan  mereka???Klu nk tgk kebesaran ALLAH..tgklah pada ciptaanNYA kan....)

Konklusinyer....kite boleh minat je sume mende yang ade kat dunia ni..as long as mende 2 x slh di sisi ALLAH...n kite plak msti pndai2 la related ngn islamic value n perkara baik ea...maybe kita akan berhdpn ngn persepsi manusia yg pendek akal...mudah je judge owg ngn ape yg die minat..ape kate..lepas ni take a minutes..n think positive ek..mstilah seseorang 2 ade sbb tersendiri kan..sorry la klu ade yg xsenang ngn post ni..aku adalah aku..watpe nak jadi owg lain semata-mata nak puaskan hati manusia....ALLAH kan ade..DIA tahu ape yg kita rahsiakan n kite luahkan....^o0^...

"...IKUT DEMO LAH NOK WAT GAPO ATAH DUNIO NI..TAPI KENO BERINGAT SOKMO LA WEH...HIDUP NI SEMETA  JAH..JANGE RALIK DOOH DEH..WAT GAPO2 INGAT TUHE SOKMO TUH..AMBO PESE NI KO DIRI AMBO JUGOK..JANGE SALOH PEHE LA.."

....saje je kongsi mende yg relek2 je thiz tyme...saje je relek2 minda...

~~BINTU NIK AZMI~~~

.....Special 4 all muslimah out there!!!!.....

SeCeBiS KaTa SeOrAnG aKu...^O0^

tyme borim2..lagu sedih cter my girl plak wat aku ade mood nk menulis hari ni....smbil ditemani buku Asuh adik aku punyer,,,hehehe,,,adik2 pom da tdoe...umi aku plak on da way balik dr KL  da skunk...sunyi je baiti jannati aku nih....moga clamat smpy la ea umi...stress da layan karenah adik2 aku yg nakal2 tapi tomeii 2,,hehehe..cowie 4 all....daaa...jaga diri ea sume.. c u,,,salam....


5 comments:

  1. erk??ape yg hebat pom xtahu la tok weh...pelik2,btw ..tq,,,:)

    ReplyDelete
  2. wah aien!!hebat!!best!!so, skrg aku x la rasa bersalah sgt minat SUJU!!hehe!!SUPER JUNIOR!!




    <3 nana <3

    ReplyDelete
  3. nana...mu ni lucu la..sejak bilo mu ase bersalah mnat SUJU ni??hehhhe...anyway,tq my dear..luv u!!!

    ReplyDelete
  4. lifestyle.... happy family... susah nak cari girl yg minat bola skrang, one in the million kot tambah2 pompuan solehah yang sentiasa sibuk dengan urusan akhirat. girl minat SUJU, korea ?? normal.... sapa pun rasa kalau tgok filem My Girl, BOF tu boleh terpengaruh kot.. kuat pengaruh dia, lagu dia yang xfaham maksud pun dah angau da kalau dengar..... wayang?? korang gune LCD ke?? kalau laptop screen kecik maka bertindan la korang tengok yep.... (pengalaman)... hihi..

    ReplyDelete

~AKU CINTA ALLAH~