~Siapa aku?..Aku hambaNYA...~

My photo
aku hanyalah hambaNYA yg dalam perjalanan rohku di dunia yg fana ini dalam tujuan yg satu..BERIBADAH padaNya..aku tidak tahu kapan masanya..moga suhuf qalbi ini bermanfaat utk rohku & dinilai dicc ALLAH...AMIN...

~Ahlan Wasahlan..Ukhuwwah Abadan Abada~

"Ukhuwwah i2 bukan terletak pada kerapnya pertemuan..tapi pada kerapnya ingatan kita pada sahabat dalam doa"

Followers

Wednesday, March 16, 2011

~Tuhan...murkakah Engkau padaku???....~

Aku biarkan jari-jemari menekan keyboard mengikut gerak hati...entah kenapa aku jadi sngt marah dan geram dgn diri sendiri..yang lemah..lembik...senang je kalah ngn nafsu..perasaan..bisikan2 syaitan yang galak menggoda aku seharian...x penah kenal erti letih...arghhhhhh!!!ni lagi satu sifat yg aku paling menyampah..selalu je salahkan syaitan..pastu..aku ni x salah la??hebat sngat lah????...hu3...geram dan sakit hatiku semakin meluap-luap..tapi  rase i2 hanya ade dlm hati..aku betol kecewa dgn diriku sekarang...betol..sangat sedih..tapi aku kesal..sbb perasaan sedih,kesal yg aku ase ni xcukup kuat utk aku berubah!!!mujahadah....aku sakit hati...sebakku x tertanggung lagi..aku betul2 mahu menyelami hati aku yang mulai kosong ni..apa ia tidak derita bersulam dosa??knape rase bersalahnya sudah x ade???mana sifat kemanusiaan aku??sifat takut aku pada PENCIPTA??mana!!!....aku sudah semakin jauh tersasar..aku dpt rasakannya...aku dah buta Ya ALLAH..aku dah lupakan Engkau..aku ni mmg x guna..hamba yang mungkir janji...aku terlalu angkuh...perasan baik...!!!biarlah aku mengaku di hdpn blogger sekalian..wat ape nak malu???...biarlah jatuh ego aku yg selama ini menopengi aku..aku betul2 ingin memaksa seluruh pancaindera aku muhasabah malam ni...even ia x nak..akn ku paksa jua...sudah!!!sudah bagi alasan..usah bertangguh agy!!!hentikan...aku kata sudah.....kata2 jahat sudah mula menghantuiku...sudahlah...aku ase sangat terdera dengan hati yg sebegini kotor dan jauh ngn Rabb aku...aku mengaku aku cinta akan Rabbku,,tapi setiap detik bukan nama2NYA yg bermain di kotak fikiran aku...bukan CintaNYA yg aku betul2 harapkan..tidak seperti kata2ku yg berbuih2 berbicara tentang cinta ALLAH..hipokrit!!!...aku mudah je hanyut bila diberi kenikmatan...tikar sejadahku mula terkoyak sedikit demi sedikit...aku x peduli raung hatiku yg sangat tersiksa..ketenangan yg pernah bertakhta dulu lenyap begitu saja..mungkin tidak tahan dgn busuk hatiku ini...aku...aku..akui aku sedar YA ALLAH..aku tahu..tapi aku x kuat untuk melawannya...nipisnya iman di dadaku ini x setimpal dgn mihnah & tribulasi yg menghadang di depanku saban hari...bisikan syaitan yang cukup hebat menghalangku dari kiri,kanan,atas..depan..belakang..mmg benar2 membuatkan aku tersadung menyembah bumi...aku x mampu bgn sperti dulu lagi...hu3..aku sedih..sebak..tapi...arggghhh,,,,nape susah sangat untuk aku berubah?????????????????????????????????????????????????????????????????????...
kalu boleh aku nak berteriak sekuatnya tapi...

 AKU NAK MINTAK MAAF KAT ALLAH...

ALLAH...aku ni hambaMu...mungkin Engkau murka padaku,,,aku nak mintak ampun sangat2 sebab aku x gunakan jasad yang Engkau pinjamkan ini betul2 untuk tujuan beribadah kepadaMu..aku ingat lagi..dulu aku ade janji dgn Engkau...da byk kali..hu3..betollah..hati ini mudah berbolak balik...dulu aku lain..skunk aku da jadi macam owg lain...hati aku ni da rosak YA ALLAh..aku xleh hidup dah dengan hati ni..perit cngat...mungkin dah pekat dengan dosa2 yg aku da wat...air mata pom da susah nak kuar agi..aku tahu mungkin hati aku sudah terlalu keras sehingga tidak tersentuh agy dengan ayat-ayatMU..hadis2 RasulMu..kata-kata hukama' yg sering aku dengari...psnn kwn2 soleh/solehah...jarang hatiku ini betul2 menghayatinya..,aku x tahan dah macam ni Rabb..nilah kifarah dosa2 yg aku lakukan..aku terima...sebab aku layak dpt macam ni..aku berdosa!!!!...tapi sekarang aku sedari...aku perit derita!!!!!!!aku nak kembali padaMu Rabb...utk seberapa kalinya...tapi..aku malu padaMu Rabb,,,
Aku banyak wat dosa..cakap plak x serupa bikin..suruh owg wat baik..tapi aku sendiri??seharian dok galak wat maksiat padaMu???...mmg muka x malu betul kan..aku perlukan Engkau Rabb,,,
Aku xleh hidup tanpaMU RABBI..tapi Engkau tanpaku..TETAP KEKAL SELAMANYA..
Rabb...beri aku peluang agy....beri aku kesempatan 2k menjahit kembali tikar sejadahku yg koyak kerna kelalaian & kemalasan aku selama ini..kadang2 sifat Pengampun & PenyayangMU i2 membuatkan aku bertambah hiba...malu sendiri...ALLAH...terimalah aku kembali...aku ingin bersamaMU selalu...plezz forgive me...plezzz....YA ALLAH...andai dpt aku terjemahkan apa yg aku rase skunk...Rabb,,,,,


PLEZZ FORGIVE ME....:(....

Aku juga nak mintak ampun kat semua pancaindera aku..MATA..TELINGA..TANGAN...KAKI & sume la,,,maaf ea..aku xleh jadi tuan yang baik 2k korang...aku x bersyukur ALLAH bagi pinjam korang supaya senang cket aku beribadah pada DIA..tapi aku x wat pom...aku derhaka..aku wat2 lupa..aku hanyut..MATA..seandainya aku dah tgk somethim yang ALLAH larang...sengaja....aku mintak maaf..TELINGA pom same ea,,aku byk dengar umpatan n perkara yang melalaikan..haaaa..TANGAN...da byk kali aku gune ko 2k wat perkara2 yg sepatutnya...selamba je wat dosa..tanpa ade rase bersalah...aku sedar skunk...ampun ea...i"allah..aku akan cuba berhati2 lepas ni....KAKI plak..klu aku x gtw pom ke mana aku pergi...dia dah tahu....hu3...maaf gak ek klu aku tersalah ke somewhere yg ALLAH murka..tulah aku..kadang2 bertindak bodoh...ikut je nk g mane2...UTK ANGGOTA YANG LAIN GAK...
AKU MINTAK MAAF SKALI AGI..aku kesal x jadi tuan yang baik 2k korang,,aku jahat..tapi..bagilah peluang 2k aku berubah..beri aku waktu...hu3..:'(

Monolog SaNg ROH...."aku"...

Dah lame duk kat dunia ni kan...kadang2" aku" lupe sape diri "aku" sebenarnya...sbb dunia ni cantik sngat!!penuh ngn godaan dimana2 pom.."aku" ni juz satu roh je,,,xde pape2 pom..sumenya ALLAH kasi pinjam,,,jasad yang aku "pakai"skunk pom bukan hak aku...cket lagi bila dah mati..ulat2 lahap sonok  melapahnya...tapi,,,"aku"???,,,akan diangkat ke hadrat ALLAH...dan akan disoal tentang amalan "aku" kat dunia ni..aku nak jawab ape ek???.."aku" ni masih kat dunia skunk..tapi bila2 je ALLAH ley amik aku..biaselah "barang pinjam" suka hati pemilik dialah nak amik bila kan,,,??"aku" akui "aku" takut..."aku" tahu sal mati ni da lame.tpi "aku" pelik la ngn diri "aku" nih...tahu takut..tapi still je selamba wat dose bertimbun2 tep2 hari...nape ek????.."aku" pom bingung,,,"aku"kena muhasabah balik...kena berubah sebelum Tuhan amik "aku" nnti,,,Rabb,,,matikan "aku" dalam iman...husnul khatimah..amin..:"(
  
...Aku ade satu cerita sal sorang gadis ni...siapa dia..biarlah rahsia....

"...Suatu ketika dulu...dia diuji oleh ALLAH dengan ujian yang amat dahsyat baginya...setiap hari..detik..saat..minit...dia dibebani dengan memikirkan masalahnya i2,,sehingga dia rase amat letih & sangat tersiksa jiwa,zahir dan batin...mungkin owg lihat dia tersenyum..tapi hatinya x pernah tenang,,,setiap kali dia cuba untuk berbicara...matanya mula berkaca2..dia tidak mampu meneruskan bicaranya..tapi...dugaan yg sebegitu hebat i2 sebenarnya memberi kenangan manis dalam hidupnya..moment yang dia x akan lupa untuk selama-lamanya....kebetulan tyme i2 bulan RAMADAN...setiap detik dalam hatinya x putus2 mengadu pada RABB....setiap kali solat...telekungnya dibasahi air matanya yg tiada tanda untuk berhenti...sedu-sedannya bertambah sayu bila para jemaah mula meninggalkn masjid selepas Terawih..diambil kesempatan 2k mengadu segala2..gundah hati yg menyiksa n menyesakkan hidupnya i2..dia merayu...dia raungkan pedih hatinya bila melihat sahabat2 yang boleh bergembira..sedangkan dirinya diuji  hatinya sedemikian rupa??..dia membayangkan seolah2 ALLAH i2 betul2 di hadapannya..melihatnya menangis dgn pandangan rahmat...bersedia untuk membantunya,,,dia betul2 yakin...ALLAH xakan mensia2kan permintaan hambaNYA yang betul2 tulus...matanya bengkak menangisi kekhilafan diri...pinggangnya lenguh menunduk merayu pada Rabbnya...setelah dia sedari makhluk lain xdpat membantu dia lagi..dia hanya bergantung harap pada Rabb....hatinya sentiasa terpaut pada ALLAh...pada suatu hari..hatinya sebak kerana kehilangan satu buku rujukan..tapi bila dilihat ade sahabiahnya memegang buku seakan bukunya..lalu dia meneliti buku tersebut,,,dia mmg yakin i2 bukunya....tapi dibiarkan 2k menjaga hati sahabat yg berkeras  katanya menjumpai buku i2 di belakang sekolah ade owg wakafkan...tapi selepas berbuka puasa ..sahabiahnya i2 tbe2  merapatinya,,,"slps terawih..amik buku 2 dlm bilik ana".....terkejut bukan kepalang dirinya kerana sebelum ni dia dah hilang harapan kerana sahabiahnya i2 amat susah dimengertikan...dia menitiskan air mata kerana sebenarnya setiap detik dia mengadu pada ALLAh betapa dia memerlukan buku 2..x kira lah time berjalan...makan.....dia mengadu segala2 pada ALLAH dulu segala problem dia sebelum dia  cakap kat kawan2...dugaan yg sebegitu berat i2 telah mengajarnya supaya MENGADU PADA ALLAH SETIAP MASALAH YG MENIMPA DIRI...hatta if dia hilang pen pom...ALLAH lah pertama yg diadukannya...lame-kelamaan dia semakin merelakan dirinya diuji kerana dia merasakan dia hnya akan DEKAT DENGAN ALLAH bila diuji dgn dugaan..dia x mahu sentiasa diulit kenikmatan...kerana dia tahu kelemahan dirinya yg mudah hanyut dgn kesenangan..dia dah paham cngat dah dengan perangai dia,.dia rela...mungkin aku juga sepertinya..DUGAAN YG SILIH BERGANTI INI adalah ANUGERAH padaku...ALLAH...syukran...maafkan aku kerana kelalaianku... .:'(.....

YA ALLAH...AMPUNI AKU...MAAFI AKU...ALLAH......

Ya ALLAH...aku amat terharu...even aku lalai padaMu..Engkau masih lagi menghadiahi aku dgn pelbagai nikmat....aku amat bersyukur...aku ingin kembali YA ALLAH..sambutlah aku kembali YA ALLAH...aku ingin mencintaiMu dengan segenap rasaku...bantu aku YA ALLAH...tolong aku menjahit kembali hati aku yang parah kelukaan dek kealpaan n kerelaan aku sendiri....aku x mahu diperbodohkan lagi...kurniakan aku wasilah2 yang boleh menarik aku kembali padaMu....aku x mahu dikatakan munafik...nauzubillah...:(
Wanita solehah...akukah i2???....astagfirullah....aku masih menggapai title i2....

 "Semakin jauhku dariMu..semakin dekat pula KAU menghampiri aku....Oh TUHAN YANG MAHA PENGASIH...siapalah diriku di pandanganMU...Semakin cuba ku dekati..semakin kuat pula KAU mendugai aku..Oh TUHAN YANG MAHA SEMPURNA..kerdilnya diriku di hadapanMu...Bagaimanakah nantinya tika berhadapan denganMu..SUDIKAH KAU MENERIMA HAMBAMU YANG LEMAH INI???.."

YA ALLAH..KAU MAHA PENGAMPUN...
di bayangan mentari..aku kealpaan..dusta dunia penuh kepura-puraan..di kala dinihari..aku kepasrahan..mendamba jernih embun kasih sayangMu OH TUHAN....

Andainya dihitung amalanku..belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurgaMu...OH TUHAN YANG MAHA PEMURAH..hindari diriku dari siksaMu.....

ALLAH..aku hambaMu...aku sering melampaui batas seorang hamba,,,maafi aku..hidup aku sia-sia tanpa makrifatMU....ALLAH dengari aku....
,,,,,NiK NuRuL AiN bt NiK AzMi,,,,
(hambaMu yg sering lupa...tapi ingin kembali padaMu..terimalah aku ya RABB,,,,)

at hometown..pilu terus mencucuk hatiku,,,maafi aku TUHAN......



Tuhan..ENGKAU MAHA BAIK,,,,AKU INGIN MENCINTAIMU........




2 comments:

  1. sedih ja baca...... ana pun nak minta maaf, ana pu banyak buat salah kat enti.

    ReplyDelete
  2. xde salah pape pom la...serius...jgn salahkn diri agy sahabat...:)

    ReplyDelete

~AKU CINTA ALLAH~