~Siapa aku?..Aku hambaNYA...~

My photo
aku hanyalah hambaNYA yg dalam perjalanan rohku di dunia yg fana ini dalam tujuan yg satu..BERIBADAH padaNya..aku tidak tahu kapan masanya..moga suhuf qalbi ini bermanfaat utk rohku & dinilai dicc ALLAH...AMIN...

~Ahlan Wasahlan..Ukhuwwah Abadan Abada~

"Ukhuwwah i2 bukan terletak pada kerapnya pertemuan..tapi pada kerapnya ingatan kita pada sahabat dalam doa"

Followers

Wednesday, March 2, 2011

~Tidak cukupkah CINTA ALLAH utkmu manusia???~


Lazimnya andai kita mencintai atau merindui seseorang, kita mempunyai keinginan untuk memberitahu orang lain. Seboleh-bolehnya biar semua orang tahu bahawa kita sedang mencintainya. Hati merasa bahagia andai perasaan itu dapat dikongsikan bersama.
Melalui jaringan sosial seperti Facebook dan Twitter, kita dapat membaca pelbagai luahan mereka yang sedang bercinta. Antaranya:
"Saya sayang abang."
"Saya rindu ibu."
"Saya cinta kamu semua."
Agaknya, bagaimana pula jika Allah mencintai seseorang?
Dalam satu hadis, Rasulullah SAW pernah bersabda :
"Sesungguhnya Allah SWT jika mencintai seorang hamba, maka Dia memanggil malaikat Jibril dan berkata: "Wahai Jibril, aku mencintai orang ini maka cintailah dia!" Maka Jibril pun mencintainya, lalu Jibril mengumumkannya kepada seluruh penduduk langit dan berkata: "Wahai penduduk langit, sesungguhnya Allah mencintai orang ini, maka cintai dia." Maka seluruh penduduk langit pun mencintainya. Kemudian orang itu pun dicintai oleh segenap makhluk Allah di muka bumi ini." (Hadis Riwayat Bukhari)
MasyaAllah! Lihatlah cinta Allah..Sungguh luar biasa hebat..
Ketika Allah mencintai seseorang, Allah yang Maha Agung tidak cukup dengan hanya mengatakan "Aku cinta si dia!"
Tetapi Allah memaklumkan kepada seluruh makhluk-Nya.
Apa kata Allah dalam hadis tersebut?
"Wahai Jibril, aku mencintai orang ini maka cintailah dia!"
Maka Jibril pun membuat pengumuman :
"Wahai penduduk langit, sesungguhnya Allah mencintai orang ini, maka cintai dia."
Kemudian orang itu pun dicintai oleh segenap makhluk Allah di muka bumi ini.
Oh Ar-Rahman Ar-Rahim, bahagianya mereka yang benar-benar dicintai Allah. Pasti hidup mereka sentiasa tenang dan diberkati.
Bayangkan jika semua pembaca iLuvislam.com disayangi Allah SWT. Pasti dunia ini dipenuhi dengan kebahagiaan.
Tidakkah kita mahu menjadi seorang yang benar-benar dicintai Allah?
Namun, selama ini, cinta siapa yang kita kejar?

Sjew je nak kongsi tazkirah dalam i luv islam yg aku penah bace suatu ketika 
dlue..mmg ak suke cngat ngn tazkirah nih..benar2 menyentuh perasaan..betapa indahnya jika kita dicintai ALLAH!!!Bila ALLAH mencintai seseorang...tiada makhluk yang bisa menandingi..mmg benar2 bertuah la insan pilihan ALLAH 2..insan yg dicintai ALLAH...cntoh yg paling dekat..bila ALLAH cinta & redha kat seseorang 2...DIA sendiri yg menghiburkan insan i2 bila kedukaan & kesedihan yg amat cngat...bila kekasihNYA..Nabi Muhammad..(selawat n salam ke atasnya...)..disiksa okeh penduduk Taif yg menolak ajaran Islam dgn bermacam2 dugaan hatta dilemparkn najis n sebagainya...kematian si jantung hati...isterinya Khadijah..Nabi cngat sedih....lalu dibawa Nabi bersiar2..melalui perjalanan Isra' Mikraj...Allah mengangkatnya ke langit..Sidratul Muntaha...hatta malaikat sendiri pom xpenah mendapat keistimewaan yg sebegitu!!!..para malaikat berkata.."wahai muhammad, debu yang melekat di kakimu sewaktu diangkt ALLAH  i2 lebih mulia dari kami...."..subhanallah....hebatnya cinta ALLAH..sedangkan malaikat yg kerjanya bertasbih kpdNYA setiap waktu pom xdbri kesempatan sebegitu...!!!!....sO,Cinta dari PENCIPTA CINTA adalah paling HEBAT dari segala CINTA yg ada di dunia....moga CINTA ALLAH i2 lebih kita dambakan dari SETEGUK AIR...amin.....

"BingKiSan iNi UtK dIrIkU jUa...aMpuN DiPnTa JiKa TeRKhILaF KeRNa AkU jUa hAmBa Yg jAhIl...."

iKhLaS MiN qALbI...
.....niK nUrUl aIn bT.nIk aZmi......
"anDaINYa KaU TeMUi..CaHaYa Yg KU CaRI....sUdILaH diKOngSi BerSaMa"

3 comments:

  1. MasyaAllah hebat.. saya la tu yang banyak sia2kan cinta Allah.. lemahnya diri ini, terima kasih..

    ReplyDelete
  2. same la saya pom..astagfirullah....:(

    ReplyDelete
  3. trm ksh aien,, kerna sudi mnjadi shbt yg mmbw diri ni bersama ke jalanNya..jazakillahukahiran jaza'

    ReplyDelete

~AKU CINTA ALLAH~